دلایل علمی خوب سلامتی برای نوشیدن قهوه
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

11 مزیت برتر قهوه برای سلامتی

دلایل خوبی برای نوشیدن قهوه وجود دارد و چند دلیل نیز وجود ندارد. این مقاله برای کسانی است که به دنبال دلایلی برای ادامه نوشیدن آن هستند. قهوه اسپرسو ، قهوه فوری

به هر حال ، ممکن است در زندگی خود از کافئین متنفر باشید.در این مقاله به شما می گوییم چه چیزی برای سلامتی شما مضر است.

در اینجا لیستی از دلایل مهم نوشیدن قهوه آورده شده است.

قهوه اسپرسو

 قهـوه

  • درد را کاهش دهید

دو فنجان قهـوه می تواند درد عضلانی بعد از تمرین را تا 48٪ کاهش دهد.

  1.  
  • میزان فیبر مصرفی خود را افزایش دهید

یک فنجان قهـوه دم کرده حاوی حداکثر 1.8 گرم فیبر از مقدار توصیه شده 20-38 گرم است. از مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی.

 

  • محافظت در برابر سیروز کبدی

مطمئناً می توانید مصرف الکل را کاهش دهید. از بایگانی پزشکی داخلی. مطالعه اخیر دیگری نیز فواید محافظت از کبد قهـوه را نشان داد. با این حال مطالعه دیگری نشان داد که هر دو قهـوه و قهـوه بدون کافئین سطح آنزیم کبدی افراد قهـوه را کاهش می دهند.

 
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

کسانی که 6 فنجان یا بیشتر در روز مصرف می کنند ، 22٪ خطر دیابت کمتری دارند. از بایگانی پزشکی داخلی  . یک بررسی اخیر در تحقیقات انجام شده توسط دکتر فرانک هو از دانشگاه هاروارد نشان داد که خطر ابتلا به دیابت نوع II برای هر فنجان قهـوه روزانه 9٪ کاهش می یابد. قهـوه دکاف خطر را 6٪ در هر فنجان کاهش می دهد.

  1.  
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد کافئین در برابر بیماری آلزایمر محافظت می کند. از مجله عصب شناسی اروپا . یک مطالعه اخیر همچنین ترکیبات موجود در قهـوه بو داده را که ممکن است مسئول جلوگیری از تجمع پلاک مغزی باشد که باعث ایجاد این بیماری می شود ، جدا کرد. 

  1.  
  • خطر خودکشی و افسردگی را کاهش می دهد

یک مطالعه 10 ساله روی 86000 پرستار زن ، کاهش خطر خودکشی در افراد قهوه خور را نشان می دهد. از بایگانی پزشکی داخلی .

 مطالعه دیگری که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد نشان داد زنانی که 4 فنجان یا بیشتر فنجان قهوه می نوشند 20٪ کمتر دچار افسردگی می شوند.  .

  1.  
  • محافظت در برابر پارکینسون


مبتلایان به پارکینسون کمتر از خواهر و برادر سالم آنها سیگاری و قهـوه خور هستند. فقط مطمئن شوید که سرطان ریه در راه ندارید. از بایگانی مغز و اعصاب.

 حتی تحقیقات جدیدتر از سوئد نشان داد که نوشیدن قهـوه خطر پارکینسون را حتی هنگام ورود عوامل ژنتیکی کاهش می دهد. .

با این حال مطالعه دیگری ( که در اینجا منتشر شده است ) نشان داد که کافئین همراه با EHT (ترکیبی که در دانه های قهوه یافت می شود) مزایای محافظتی را برای موش هایی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به پارکینسون بودند فراهم می کند.

  1. قهوه اسپرسو
  • افراد قهوه ساز کمتر خطر بیماری قلبی را دارند

 محققان کره ای دریافتند شرکت کنندگان در این مطالعه که روزانه 3 تا 5 فنجان قهوه مصرف می کردند ، علائم اولیه بیماری قلبی را نشان نمی دهند.

سایر عوامل رژیم غذایی نیز باید ذکر شود زیرا کره ای ها به طور معمول رژیم غذایی متفاوتی نسبت به غربی ها دارند. یک مطالعه جدیدتر که در برزیل انجام شد نشان داد که کسانی که حداقل سه فنجان قهـوه در روز مصرف می کنند تمایل به کلسیفیکاسیون کمتر در عروق کرونر دارند.

یک مطالعه در سال 2019 تأیید کرد که قهوه حتی در بین شرکت کنندگان در مطالعه که بیش از 25 فنجان قهـوه در روز می نوشند ، باعث سخت شدن عروق نمی شود.

  1.  
  • نوشندگان قهـوه DNA قوی تری دارند

مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه اروپا نشان داد که افراد قهـوه دارای DNA با یکپارچگی قوی تر هستند ، زیرا گلبول های سفید خون افراد قهـوه موارد بسیار کمتری از شکستگی رشته DNA خود به خود دارند.  .

 
  • خطر پایین ام اس

تحقیقات اخیر نشان داد که حداقل 4 فنجان قهـوه در روز می تواند به محافظت در برابر توسعه و عود مجدد ام اس کمک کند. اعتقاد بر این است که قهـوه از التهاب عصبی که احتمالاً منجر به ایجاد بیماری می شود جلوگیری می کند. این مطالعه در منتشر شد

 

  • قهـوه خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و به کسانی که سرطان روده بزرگ دارند زنده می ماند

حتی مصرف متوسط ​​قهـوه می تواند احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 26٪ کاهش دهد. این مزیت محافظتی با مصرف بیشتر افزایش می یابد.

مطالعه دیگری نشان داد بیماران سرطانی روده بزرگ که در طول درمان مصرف قهـوه خود را افزایش می دهند نسبت به بیمارانی که قهـوه مصرف نمی کنند بیشتر زنده می مانند و نتایج سلامتی بیشتری دارند .

تحقیقات اخیر همچنین نشان داده است که قهـوه ممکن است میل جنسی زن را تقویت کند ، اما این واقعیت که فقط روی موش آزمایش شده است به نوعی درخشش را از بین می برد.

قهوه اسپرسو

دلایل بیشتر برای نوشیدن قهـوه

تحقیقات جدید در مورد قهـوه و سلامتی همیشه در حال انجام است. در اینجا برخی از جدیدترین مطالعات وجود دارد.

  • کاهش خطر سرطان کبد

 محققان مرکز جامع سرطان USC Norris دریافتند کسانی که 1-3 فنجان قهـوه در روز مصرف می کنند 29٪ خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهند (سرطان هپاتوسلولار (HCC) ، که شایع ترین نوع آن است. .

  • خطر نقرس کمتر:

دلیل دیگر: خطر ابتلا به نقرس (در مردان) با افزایش مصرف قهـوه کاهش می یابد. این یک مطالعه بزرگ روی بیش از 50،000 مرد است .

 
  • طول عمر

 قهـوه جوشانده یونان با طول عمر و سلامت قلب ارتباط دارد. - . مطالعه دیگری که در 17 ژوئن 2008 ، در مجله  Annals of Internal Medicine منتشر شد ، نشان داد که زنانی که قهـوه مصرف می کنند ، خطر مرگ ناشی از سرطان ، بیماری قلبی و سایر عوامل را کاهش می دهند ، بنابراین باعث افزایش طول عمر می شود.

با این حال مطالعه دیگری که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد نشان داد که افراد قهـوه در معرض خطر مرگ زودرس در اثر بیماری هایی مانند دیابت ، بیماری های قلبی و انواع سرطان هستند. مطالعه دیگری از ژاپن نشان داد مردانی که حداقل 3 فنجان قهـوه در روز می نوشند 24٪ کمتر خطر مرگ زودرس در اثر بیماری را دارند.

با این حال مطالعه دیگری از هاروارد نیز تأیید کرده است که کسانی که روزانه 1-5 فنجان قهـوه می نوشند از بیماری های مرتبط با مرگ زودرس جلوگیری می کنند .

یک مطالعه مستقر در ژاپن نیز نتایج مشابهی را در مورد قهـوه و طول عمر به دست آورده است.  دو مطالعه تحقیقاتی دیگر در سال 2017 آنچه را که مطالعات قبلی یافته اند تأیید کرده است. کسانی که قهـوه می نوشند بیشتر از کسانی که قهـوه نمی نوشند زندگی می کنند.  .

 

  • از آسیب شبکیه چشم جلوگیری می کند

یک مطالعه دانشگاه کرنل نشان داد که قهـوه ممکن است از آسیب شبکیه به دلیل استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. در اینجا کافئین مقصر نیست ، بلکه اسید کلروژنیک (CLA) است که یکی از آنتی اکسیدان های قوی موجود در دانه های قهوه است. ارتباط دادن

 

  • قهـوه سیاه از ایجاد حفره جلوگیری می کند

محققان خارج از برزیل دریافتند که قهـوه سیاه قوی باعث از بین رفتن باکتری های موجود در دندان می شود که باعث پوسیدگی دندان می شوند. افزودن شیر یا شکر به قهـوه این مزیت را نفی می کند.

 

  • قهوه ممکن است از بیماری پریودنتال محافظت کند

به عنوان بخشی از وزارت امور سربازان قدیمی ایالات متحده ، مطالعه طولی دندانپزشکی مصرف قهوه و سلامت دندان در بین 1115 مرد از سال 1968 تا 1998 پیگیری شد. محققان دریافتند که قهوه بیماری لثه را تقویت نمی کند و در واقع یک مزیت محافظتی نشان می دهد.

 

  • قهوه ممکن است در برابر ملانوم محافظت کند

 مطالعه ای که در ژورنال انستیتوی ملی سرطان منتشر شد نشان داد که خطر ملانوم با مصرف قهوه کاهش می یابد و با هر فنجان مصرف شده این خطر کاهش می یابد. .

 

  • دستورالعمل های غذایی USDA 2015 برای سلامتی بهتر آن را توصیه می کند

آنها به افراد توصیه می کنند که نوشیدن 3 تا 5 فنجان قهوه در روز برای سلامت کلی آنها مفید است و خطر بیماری را کاهش می دهد. با این حال ، آنها گزارش می دهند که افزودن شکر ، خامه یا خامه گیرهای با طعم به سرعت فواید بالقوه را نفی می کند

 

  • کاهش خطر مرگ و میر سکته قلبی

محققان دریافتند کسانی که روزانه دو یا چند فنجان قهوه می نوشند پس از حمله قلبی کمترین خطر مرگ در اثر حمله قلبی را دارند. .

 

  • این به مردم کمک می کند تا با همکاران بهتر کنار بیایند

 مطالعه ای که در Journal of Psychopharmacology منتشر شده است نشان داد که کارگران / محل های کار قهوه مصرفی نسبت به خود و دیگران نسبت به کارگران / فضای کاری که قهوه مصرف نمی کنند ، دیدگاه مثبت تری دارند. مصرف قهوه همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی محل کار را افزایش داد.

 

  • استخوان های قویتر

تحقیقات قدیمی معتقد بودند که قهوه در شسته شدن کلسیم توسط استخوانها نقش دارد ، اما تحقیقات جدید نشان داد که نوشیدن قهوه از استخوان بیشتر از افراد غیر نوشیدنی است. این تحقیق در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است .

 

  • کاهش خطر سرطان پروستات

مطالعه ای که در سال 2021 منتشر شد نشان داد که خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که به طور منظم قهوه مصرف می کنند ، کمتر از مردانی است که قهوه مصرف نکرده اند یا آنقدر مصرف نمی کنند. " مصرف بیشتر قهوه به طور قابل توجهی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات ارتباط داشت. در مقایسه با کمترین رده مصرف قهوه ” .

قهوه اسپرسو

آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامت قهوه

خواص تقویت کننده سلامت قهوه احتمالاً به دلیل آنتی اکسیدانهایی است که به طور طبیعی در دانه های قهوه وجود دارد.

  • یک وعده معمولی قهوه شامل آنتی اکسیدان بیشتری از وعده معمولی ها آب انگور، زغال اخته، تمشک، و پرتقال است.
  • آنتی اکسیدان های موجود در قهوه ممکن است التهاب را کاهش دهند و خطر ابتلا به اختلالات مربوط به آن مانند بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

 

فقط کافی است نوشیدن دکاف پس از آن؟

در حالی که نوشیدن قهوه دکافی هنوز برخی از مزایای سلامتی را دارد ، اما بیشتر مطالعات فوق نشان داد که قهوه کافئین دار بیشترین فواید را دارد.

این به دلیل از بین رفتن برخی از ظرفیت آنتی اکسیدان های قهوه در طی فرآیند عدم کافئین است.

 

آیا روش تهیه قهوه تفاوتی ایجاد می کند؟

یک مطالعه اخیر روش های تولید دم و طول عمر را مقایسه کرده است. این مطالعه به این نتیجه رسید که روش های دم آوری قهوه که از نوعی فیلتر استفاده می کنند بیشترین ارتباط را با طول عمر در بین افراد قهوه نشان می دهد.

یک فیلتر بیشتر لیپیدهای قهوه (کافستول و کهوئل) را که نشان می دهد سطح کلسترول را افزایش می دهند ، از بین می برد.

 روش های دم آوری مانند پرس فرانسوی و روش های جوشاندن این لیپیدها را به فنجان نوشابه های قهوه منتقل می کنند ، بنابراین از ویژگی های کلی قهوه برای سلامتی می کاهند.

 

بنابراین قهوه چقدر ایمن یا مفید است؟

برای بیشتر افراد ، قهوه می تواند بخشی سالم از رژیم غذایی باشد. لذت بردن از چند فنجان در روز بسیار خوب است مگر اینکه نتوانید مصرف خود را کنترل کنید .

با این حال ، قهوه ممکن است برای همه مفید نباشد. کسانی که بیماری قلبی خاصی دارند ، حساسیت به کافئین دارند و زنانی که باردار هستند باید به خوردن قهوه یا قهوه چای ادامه دهند.

همچنین ، کسانی که قهوه بیش از حد می نوشند ممکن است برخی از مزایا را نادیده بگیرند زیرا کافئین زیادی مصرف می کنند. این افراد ممکن است از یک سم زدایی کافئین بهره مند شوند تا میزان تحمل کافئین را به میزان متوسطتری برساند .

نکته مهم ،  به طور معمول 2-3 فنجان در روز اعتدال است ، تا از فواید سلامتی قهوه بهره مند شود اما از مسائل منفی مرتبط با کافئین زیاد خودداری کنید.

در یک بررسی مروری بر بیش از 200 مل است طالعه (توسط مجله پزشکی بریتانیا ) نتیجه گیری شد که "مصرف قهوه به نظر می رسد به طور کلی ایمن  و بیشتر از ضرر برای سلامتی مفید است."
قهوه اسپرسو

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.




:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: